Non-foodbank Delft

Goed voor u!

De werkwijze van Non-Foodbank Delft

Ruim 16 jaar mocht Non-foodbank Delft vele donaties van gebruikt meubilair, fietsen of witgoed ontvangen. Deze goederen werden door mensen – om niet – ter beschikking gesteld, zodat wij hiermee mensen die in financiële problemen zaten konden helpen. Deze manier van hulpverlening is, onder meer door het moeilijk vinden van vrijwilligers, niet meer mogelijk.

Omdat verstrekking van goederen aan mensen die leven onder het sociaal minimum helaas noodzakelijk blijft, is het werk van Non-foodbank Delft van groot belang. Daarom heeft Non-foodbank Delft een nieuwe werkwijze voor de doelgroep ontwikkeld. Voor het verstrekken van de goederen werkt zij samen met leveranciers zoals Kringloopwinkel Delft en Rataplan. Non-foodbank Delft beschikt niet meer over een magazijn. Daarom is het helaas niet meer mogelijk om aangeboden goederen in ontvangst te nemen.

Na ontvangst van de aanvraag neemt de adviseur van Non-Foodbank Delft contact op met de aanvrager.
In afstemming met de aanvrager wordt een afspraak met de leverancier van de gewenste goederen gemaakt en kan de aanvrager, eventueel samen met de adviseur, deze bij de leverancier uitzoeken.
De aflevering van de goederen vindt plaats in overleg met de leverancier.